Ryhmät ja kurssit

BMX racing harrastusryhmä

Kesäkautena maanantai iltaisin Kupittaan BMX radalla klo 18-19:15 järjestettävä BMX racing harrastusryhmä on tarkoitettu lajin vasta-alkajista aina BMX racingiä harrastuksenaan ajaville ikään katsomatta. Aloittamistaidoksi riittää, että pyörää osaa itse ajaa. Harrastusryhmässä harjoitellaan BMX racingiin liittyviä asioita pyörän hallinnasta ja kaarreajosta, manuaaleihin, hyppäämiseen sekä porttilähtöihin. Harrastusryhmän kauden hinta on 100 €/kesä (sisaralennus 50%).

Varusteiksi harrastusryhmään tarvitaan kypärä, pitkähihainen ajopaita, pitkälahkaiset housut, ajohanskat (sormet kokonaan peittävät) sekä oma pyörä. Pyörä saisi mielellään olla BMX racing tyyppinen, jotta harrastuksesta saa enemmän irti mutta freestyle tyyppisellä pyörälläkin voi hyvin osallistua. Pyörästä pitää tarkistaa, että ohjaustangon päät ovat kunnossa (ohjaustangon päät suljettu tupeilla tai kahvoilla) eikä freestylessä käytettäviä tempputappeja saa olla. Seuralla on lainapyöriä tarjottavaksi kokeilua varten (saavu paikalle 15min ennen harjoitusten alkua ja pyydä lainapyörää).

Helpoiten pääset mukaan harrastusryhmään tulemalla kokeilemaan harrastusryhmän treeneihin ja sen jälkeen liittymällä jäseneksi seuraan. Harjoituksiin voi tulla kokeilemaan kaksi kertaa ilmaiseksi ennen päätöksen tekemistä. Jäsenhakemuksen voi tehdä täyttämälllä jäsenhakemuslomakkeen tai kirjoittamalla sähköpostia seuran sähköpostiosoitteeseen: seuraposti(at)bmxturku.fi

BMX racing kisaryhmä

Kisaryhmän harjoituksiin kuuluu kesäkaudella kaksi harjoitusta tiistaisin ja torstaisin yleensä Kupittaan tai Kuusiston BMX radalla klo 18-19:30. Harjoitukset on tarkoitettu BMX racingissä jo pidemmälle ehtineille tai kisaamiseen tähtääville harrastajille. Ryhmään kutsutaan osallistujaksi. Kisaryhmän hinta on 150 €/kesä.

BMX racing alkeiskurssi

Kaarinassa Empon koulun lähellä sijaitsevalla BMX radalla järjestettävällä BMX racing alkeiskurssilla osallistujat oppivat BMX racing ajamisen perusteet. Kurssilla käydään läpi asioita pyörän hallinnasta manuaaleihin, hyppyihin ja porttilähtöön. Yhtenä päivänä viikossa järjestettävään kurssiin kuuluu 5 harjoituskertaa. Maksimimäärä osallistujia on 15 ja minimi 5. Hinta 40€/kurssi.

Kurssille osallistumiseksi ei ole ikärajaa mutta edellytyksenä on, että osaa ajaa pyörällä jo sujuvasti. Kurssilla olisi hyvä olla BMX pyörä käytössä (racing tai freestyle) mutta muunkin tyyppisillä pyörillä voi osallistua kurssille kunhan pyörällä pystyy hyvin ajamaan BMX radalla. Potkupyörät eivät sovellu kurssille. Varusteina pitää olla kypärä, sormet kokonaan peittävät hanskat, pitkähihainen paita ja pitkälahkeiset housut.

Kurssi järjestetään yleensä kaksi kertaa kesässä, joten seuraa BMX Turun sosiaalista mediaa tai nettisivujen uutisia missä kurssin järjestämisestä ilmoitetaan. Kurssi ei edellytä seuran jäsenyyttä.

BMX freestyle kurssi

Alakouluikäisille (7-13 v) suunnatussa BMX Freestyle koulussa opitaan BMX Freestyle taitoja. Kurssi järjestetään Kupittaan skateparkissa kerran viikossa. 5 harjoituskertaa sisältävän kurssin hinta on 40€. Kurssille mahtuu 10 osallistujaa, minimi kurssin toteutumiseen on 5 osallistujaa. Kurssi ei edellytä seuran jäsenyyttä. Kurssien järjestämisestä tiedotetaan seuran nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Cube sisähallin harrastusvuorot talvikaudella

Talvikauden ohjatut treenit BMX Turun jäsenille järjestetään Turussa skeittihalli Cubessa. Harjoitukset järjestetään kerran viikossa kahdessa eri ryhmässä. 1. ryhmässä pienemmät ja vähemmän ajaneet. 2. ryhmässä vanhemmat sekä enemmän ajaneet. Talvikaudella harjoituksia on yleensä ollut yli 20 kertaa ja ne on järjestetty lauantai aamuisin.

Hallilla voi ajaa Racing- tai Freestyle pyörällä. Myös Dirt-pyörä soveltuu hallilla ajamiseen. Polkimien sekä tempputappien tulee olla muoviset ja tangon päät ehjät. Nämä estävät hallin vaneroinnin rikkoutumisen ja vähentävät loukkaantumisriskiä. Pyörän tulee olla kuiva ja puhdas.