KuppisKup

Mikä KuppisKup?

KuppisKup on paikallinen, rento ja kaikille avoin sekä maksuton BMX-racing kisailu potkupyöräikäisistä aikuisiin. Kaikki ovat tervetulleita! BMX Turku on järjestänyt jo perinteeksi muodostuneita paikallisia KuppisKup kisoja usean vuoden ajan kotiradallamme Kupittaalla. Lisenssejä ei tarvita (ajaminen omalla vastuulla), ainoastaan oma pyörä, ajohanskat, kypärä sekä suositeltavina ajovarusteina myös pitkähihainen paita ja housut, sekä mukaan iloista mieltä.

Ennakkoilmoittautuminen klo 23:59 mennessä kisaa edeltävänä sunnuntaina SuomiSportin kautta. Kisaan on myös mahdollisuus ilmoittautua kertomalla nimen ja iän klo 17:30 mennessä Kupittaan lähtörampin luona olevalle toimitsijalle. Ennakkoilmoittautuminen SuomiSportin kautta on toivottavaa lähtölistojen luomisen takia.

Kisaillan kulku

KuppisKup on BMX-racing kisa, jossa noudatetaan lajin periaatteita kisaamisen suhteen. Jokainen ilmoittautunut kuski ajaa vähintään kolme erillistä motoa eli lähtöä. Lähdön voi suorittaa portilta tai haluttaessa sen vierestä. Lähtölistat ja ryhmät tehdään aina manuaalisesti paikan päällä, siksi ennakkoon ilmoittautuminen on erittäin toivottavaa. Riippuen lähtijöiden määrästä ryhmässä voi ajajilla olla myös semifinaalit sekä finaali lähtö. Motoja voi siis olla yhteensä viisikin kappaletta. Koska kisoilla ei ole ikärajaa, pidetään potkupyörälähtöjä yleensä yhteensä 2kpl joko heti alussa tai motokierrosten 1 sekä 2 välissä. Pienet kisaajat lähtevät matkaan toisen suoran keskivaiheilta, joten ihan koko rataa ei tarvitse potkutella ympäri. 😊

Lähtöalueen ylätasanne eli alue lähtöportin takana rauhoitetaan ainoastaan toimitsijoille ja kisaajille, kannustusjoukkojen toivotaan levittäytyvän tasaisesti radan ympäristöön, jotta taataan, ettei tungosta synny. Kisat alkavat aina klo 18. Ilmoittautuminen päättyy klo 17:30. Riippuen osallistujien määrästä, kisojen kokonaiskesto vaihtelee, mutta usein kaikki motot ja mahdolliset finaaliajot on saatu ajettua noin 19:30 mennessä.

Tuloksista ei pidetä mitään virallista listausta.Tarkoituksena on ennen kaikkea pitää hauskaa, kisata kavereiden kanssa ja testata treeneissä opittuja taitoja. Useimmiten kisojen loputtua olemme arponeet paikalla olevien ja ilmoittautuneiden kesken joitain pieniä sponsoreiden lahjoittamia palkintoja.

Vuoden 2023 kisapäivät

Tänä vuonna järjestämme KuppisKup kisat seuraavina päivinä:

ma 5.6. KuppisKup #1

ma 19.6. KuppisKup #2

ma 31.7. KuppisKup #3

ma 14.8. KuppisKup #4

ma 4.9. KuppisKup #5

Kisojen mahdollisesta peruuntumisesta tiedotetaan aina seuran nettisivuilla, FB-sivuilla sekä instagramissa.

Kiitos kuluneesta kesästä kaikille Kuppiksen kisaajille ja kannustusjoukoille! Jatketaan ensi kesänä :)