BMX-racing alkeiskurssi Kaarinan Kuusistossa Empon BMX-radalla 2022

8.4.2022

Empon BMX-radalla osoitteessa Pallotie 3 Kuusisto järjestetään alkeiskurssi 2.5.-6.6. maanantaisin klo 18.00-19.15 kurssin harjoituksia siis yhteensä 6krt. Kurssin hinta 40€. Kurssin maksimi määrä on 12 osallistujaa. Ilmoittautumiset osoitteeseen seuraposti@bmxturku.fi Ilmoittautumiseen tarvitaan etu, sekä sukunimi sekä syntymäaika. Ilmoittautumiset 27.4.22 mennessä.

Kurssille osallistumiseen tarvitset oman pyörän (BMX-pyörä olisi hyvä mutta muillakin pyörillä voi kurssille osallistua. Isoilla pyörillä lajiin tutustuminen on kyllä hankalaa eikä kovin lajinomaista, myös potkupyörät eivät sovellu kurssille). Kurssille osallistumiseen edellytyksenä se että osaa ajaa pyörällä sujuvasti ja tietysti ilman apupyöriä. Ikärajaa kurssilla ei muutoin ole joten aikuisetkin ovat tervetulleita mukaan oppimaan. Varusteina lisäksi tottakai kypärä, avokypärä käy mutta lajissamme suositellaan ns.fullface kypärää jossa kiinteä leukasuoja. Jonkinnäköiset sormet kokonaan peittävät ajohanskat olisi hyvä olla koska jos kaatuu niin radan kivituhka- sekä asfalttipinnoite voi aiheuttaa naarmuja/haavoja. Myös pitkälahkeiset/hihaiset housut sekä paita suojaavat kolhuilta ja naarmuilta. Polvi- kyynär- sekä muut suojat tietysti suositeltavia mutta ei pakollisia. Kurssin ohjaa BMX Turku ry:n vastuuvalmentaja Petri Nurmi sekä muut seuramme ohjaajat.